Jon lånas till slut ut

Det blir alltså precis som vi skrev för en vecka sedan att Jon Palmebjörk lånas ut. Det är MrMadhawk som går ut med uppgifterna, uppgifter Björklöven ännu inte bekräftat.

Vi hade då fått in några oberoende uppgifter om att en förfrågan har gått ut till andra klubbar om någon var intresserad av att ta över Jons kontrakt åtminstone säsongen ut. Då förnekades det av sportchef Daniel Johansson, vilket han också gör idag.– Gör vi förändringar i truppen så kommer vi att kommunicera ut det, säger sportchef Daniel Johansson när han får frågan.

Det ska röra sig om en utländsk klubb där han ska spela resten av säsongen. Det kan röra sig om spel i Norge alternativt finska andraligan Mestis. Frågan väl sen vad som händer kommande säsong då han?

Vi kan väl alla enas om att Jons påstådda sjukdom inte varit annat än en fabrikation och att hela hanteringen av Jon varit allt annat än välskött. Vi kan väl också anta att Björklöven går ut med nyheten under kvällen?

Johan Löf / AXELLÖF

Jon Palmebjörk lämnar Löven för spel utomlands och en källa talar om Norge eller Finland. Foto:AXELLÖF

56 reaktioner till “Jon lånas till slut ut

  • 11 december, 2015 kl. 19:18
    Permalink

    Jaha där försvann hjärtat i klubben.
    Förbannat trist.

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 19:19
    Permalink

    Nej, fy fan. Detta gillar jag inte. Jävla Björklöven. Idioter som sitter på ledarstolarna.

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 19:26
    Permalink

    Jag klipper säsongskortet rakt av om det där är sant! ?

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 19:32
    Permalink

    Dåligt, jävligt dåligt. Faan va besviken man blir. Vi vet vad Jon har för kapacitet. Bort med tränare och SC istället.

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 20:00
    Permalink

    Förbannat trist!

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 20:01
    Permalink

    Oavsett vad man tycker om hans insats den här säsongen, så kan man ICKE tycka att detta är bra skött. Vi pratar ändå om en spelare som valde att spela i ettan med löven trots andra alternativ, och som valde att stanna kvar trots konkreta anbud från SHL. Tycker man att klubbhjärta har minsta lilla betydelse, så tycker man att detta har skötts dåligt. Det som gör det extra tragiskt är att man som lag har underpresterat, och flera spelare har inte levererat som man ska. Hade laget gått som en maskin, och det bara var Jon som underpresterat, så hade det åtminstone funnits sportsliga skäl till detta. Jag upprepar det jag sagt tidigare, har flera spelare underpresterat så dumpar man inte den med störst klubbhjärta först. Självfallet så har man velat bli av med honom ett tag, så visst har man ljugit om detta.

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 20:30
    Permalink

    Fy FAAN Björklöven.
    Där försvann hjärtat i klubben.

    Tror jag skiter i er hockey nu ett tag.
    Så dåligt så dåligt att man orkar inte bry sig längre.
    Vill ni ha publik på läktaren eller bara sko er själva.

    Jag kommer stå tyst på de matcher jag besöker.

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 20:37
    Permalink

    Helt rätt. Namnet på tröjan ska inte påverka speltid. Han har inte varit bra sen han fick en skivstång i huvudet ifjol.

    Jon kommer för alltid att förbli en hjälte. Ännu större om han tillåter sig att lånas ut istället för att sitta på läktaren och lyfta lön.

    Bra löst Dalle! Svågerpolitiken verkar vara på väg bort.

    Svar
    • 11 december, 2015 kl. 20:59
      Permalink

      Helt ärligt skiter jag faktiskt i logiken här.
      Du har fel i längden eftersom poängen är att det inte lönar sig med klubbhjärta.
      De kan sparka Edblom så långt de kan för han gör inget för Löven.
      Han har pengahjärta och går till den som betalar.
      För inte fan levererar han.

      Svar
    • 11 december, 2015 kl. 22:00
      Permalink

      Hur hittar du en bättre spelare för samma lön och hjärta?
      Och hur ska den spelaren hjälpa löven i nödens stund i ett negativt kval, när spelaren redan skrivit nytt avtal med en ny muppklubb??

      Svar
      • 12 december, 2015 kl. 00:14
        Permalink

        Jon hat en topplön med allsvenska mått mätt. En av de bäst betalda i Löven.

        Svar
    • 11 december, 2015 kl. 22:09
      Permalink

      Exakt! Folk här inne kräver tränarnas avgång för det är en resultatinriktad sport men gud förbjude att det gäller vissa spelare.
      Han kommer alltid vara hjälten men det går inte med gamla meriter längre.
      Bra agerat av Dalle!

      Svar
  • 11 december, 2015 kl. 20:38
    Permalink

    Förstår att man är förbannad han är verkligen det största hjärtat i laget! Men han har inte varit bra i år och visst han har inte fått chansen! Då behöver man ta chansen när man får lite istid jag personligen tycker att han inte gett hundra och då är detta beslut rätt. Hjärtat kommer man rätt långt med men kan tänka mig att han lyfter rätt bra lön då gäller det att prestera….

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 20:44
    Permalink

    Björklöven hade aldrig gått upp 2012-2013 utan Jon Palmebjörk. Björklöven hade aldrig klarat sig kvar i Hockeyallsvenskan 2013-2014 utan Jon Palmebjörk och Stefan Öhman samt Tommy Wargh. Ska Stefan och Tommy få gå nästa varv? Skicka tränare och sportchef direkt!!!

    Hur ska vi bygga lag?
    Förut var det snack om Umeå och närområdet. Kanske vi kan skicka Pär Edblom som kommer från Modo och ta in någon Aserbajan?

    Jävla trams!!
    Nu måste någon ta tag i Björklöven.
    Eller är Palmebjörks snitt på över 0.5 i Hockeyallsvenskan bara tur?

    Med facit i handen borde han tagit Modos kontraktförslag för tydligen går inte normala affärer som dom ska i Björklöven med att ge och ta.

    Vem fan vill spela i ett lag där du blir kastrerad vid motgång?

    Svar
    • 11 december, 2015 kl. 23:18
      Permalink

      Var man bra ett år ska man få spela hur länge som helst? Jon har inte varit bra i år. Helt rätt att bänka, helt rätt att låna ut. Älskar Jon, men måste krävas att man levererar när man får chansen oavsett moderklubb.

      Svar
  • 11 december, 2015 kl. 20:45
    Permalink

    Suck, faan vad jobbigt det är att inte ha förtroende för sina ledare. Att rent misshandla Jon känns som ren misshandel av varumärket Björklöven. Är det bara jag som ser att Trotter är en Jon-kopia, t ex. Bara det att Stefan Ö har blivit 50% sämre med Trotter än med Jon är ju så tydligt och så patetiskt.

    Stefan la ju upp f Jon som levererade nästan jämnt. Att Trooter lägger upp f stackars framspelar-Stefan är ju bara tragiskt, för Stefan, för alla, och framförallt för Björklöven.
    Jag undrar, var fan är musikaliteten Tommy/Dalle. Är ni verkligen inte medveten att ni just nu monterar ned varumärket.

    Ni har, eller hade, en spelide som bevisligen INTE fungerar i varumärket Björklöven. Nu ändrar du/ni till varje match, i princip. Vet ni vad som stör mig mest och som visar vilken da -da nivå ni befinner Er i/på. Jo -att försöka gå på knock-som mot Leksand borta och Västerås hemma, och stå som ett fån på presskonferensen och undra vad som hände. Det hör hemma på ishockeyns daghem, typ, Skeå-taktik på 80-talet, t ex. Kolla i NHL, eller i vilken hockey-verklighet som helst. Man går ut SÄKERT i första, ökar lite i andra, och ger allt man har i tredje. Vad tror ni Mats erfarna Waltin hade för plan
    Förra året.

    Jag har sett ishockey i dryga femtio år nu, jag blir så d-a trött och höra och se spelideer från dagisnivå. Tommy – hur faan tänkte du när du skulle ändra en förenings hela tradition och spelsätt på EN ynka försäsong?

    Jag vill poängtera att du inte har Silfverberg -Larsson-Järnkrok-Lindholm m fl till hjälp i år. Till styrelsen och ansvariga i varumärket Björklöven, kalla till nytt styrelsemöte-föreningen och varumärket håller på att nedmonteras av mkt oerfarna ishockeyledare.

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 21:31
    Permalink

    Skeppa Tommy istället !

    Svar
    • 11 december, 2015 kl. 21:33
      Permalink

      Håller med!

      Svar
  • 11 december, 2015 kl. 21:36
    Permalink

    Tror tyvärr att Tommy kommer ta Löven ner i div 1 … O lövens ledning kommer vakna försent .. O spel mot ett självförtroende fullt Södertälje med waltin i ett kval … Då e det kört !!

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 21:38
    Permalink

    Tycker att vi på nåt sätt borde visa att vi inte är nöjda med ledningens agerande kring Jon och visa för Jon att när nån Jävlegubbe sticker kniven i ett lövenhjärta, då tiger vi inte

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 21:41
    Permalink

    Med Tommys jävla press spel i offensiv zon !
    Lämna innan du kört allt i botten …

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 21:50
    Permalink

    Går det att nå Palme för en kommentar? Djupt tragiskt.
    Stefan Andersson hade oxå en startsträcka efter sin hjärnskakning men fick förtroende… Tycker man skulle agerat mer i back frågan…och undrar hur Åkerblom ser på svikande publik siffror, urarmande av varumärket och förtroendet för sportchefens svaga prestation.

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 21:53
    Permalink

    Vi kanske ska lugna oss tills vi får alla fakta. Det viktigaste är hur Jon mår. Han är en underbar person som jag verkligen önskar allt gott. Men han har inte varit sig lik sedan hjärnskakningen förra året. Och han har verkligen inte varit sig lik i år. Han är ingen 3 eller 4 lina-spelare heller, utan ska spela i de 2 första.
    Det viktiga är att Jon känner att han blir behandlad på ett bra sätt.
    Vad som hänt och varför får vi förhoppningsvis rätt på senare, så vi kanske ska lugna oss tills vi har alla fakta.
    Men oavsett det : Jon, för oss är du alltid det riktigt äkta Björklövet och vi älskar dig för den du är !!!

    Svar
    • 11 december, 2015 kl. 22:22
      Permalink

      Vet inte om jag håller med. Tycker att han inte varit sämre i jämförelse med många andra i laget, tänker då hela laget. Däremot spelar han med små marginaler men har ju blivit misshandlad på slutet

      Svar
  • 11 december, 2015 kl. 22:04
    Permalink

    Jons egna intiativ att lånas!!Han gör det för speltid och då också för laget

    Svar
    • 11 december, 2015 kl. 22:24
      Permalink

      Det gör det ju fan bara mer tragiskt hasse. . Tror du verkligen han hade lämnat självmant?
      Han får ju nöta bänk. Sitter i frysboxen.. han har inget alternativ om han vill spela hockey..

      Hans egna initiativ. . Yea right.. Som att säga att någon tvingar mig att bli biten i handen av en jävulskt giftig orm… vi har ett motgift men du kommer aldrig att få det.. istället får du en yxa.. hugg av handen och du överlever.. om inte så . ….. ja nu är jag utan hand och det är mitt eget initiativ. .
      Jävulskt överdrivet jag vet….
      Men tror tyvärr inte jon hade så mycket val. Alltså ett frambringar initiativ.
      Tragiskt som fan.. luktar panik lång väg från dalle.

      Svar
      • 12 december, 2015 kl. 00:27
        Permalink

        Håller med Löve.
        Inte Jons val då han inte har något val!

        Svar
  • 11 december, 2015 kl. 22:04
    Permalink

    Jon-tifo på tisdag?
    #backaJon

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 22:06
    Permalink

    Riktigt bra beslut gentemot hans prestationer denna säsong, en spelare ska inte leva på prestationer som han gjorde i div 1 och ett år i HA. In med en tung skridskostark back med fysiska kvaliter och en powerforward som kan skapa chanser, tacklar och kämpar tills han får blodsmak i munnen !
    /J

    Svar
    • 11 december, 2015 kl. 22:54
      Permalink

      Du han har spelat under 5 minuter i snitt och i 4:e femman. Vem hade lyckats då?

      Svar
  • 11 december, 2015 kl. 22:14
    Permalink

    Löven på väg mot div 1 sakta men säkert, kanske inte i år men troligen nästa säsong om detta får fortgå!

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 22:27
    Permalink

    Förstår Jon som självmant vill slippa TJ och andra ”ledare” i laget så som de styr. Hoppas det går bra för Jon i nya klubben och att vi ja vad ska vi hoppas på?

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 22:28
    Permalink

    Det finns många elit tränar ämnen bland alla som kommenterar vad som Tommy mfl gör och inte gör.
    Faktum är att även om många gör gällande att dom vet hur det ser ut på träningar och vad som händer i truppen inte har en djävla aning. Tränarna och SC som ser gubbarna varje dag är dom enda som har koll på vad som händer. Tommy & Markus mfl jag är övertygad att ni har bäst koll och att ni får ordning på detta så det blir en bra säsong till slut.
    Läktarproffset, Micke mfl; ska vi ha spelare som har hjärta för löven så få vi nog sikta på att möjligtvis kunna spela div, hur tråkigt jag än tycker det är så är det en svunnen tid. Nej ska vi hänga med i topp hockeyn så är det bara att acceptera att det är en hög spelaromsättning och man tar det bästa man kan få för slanten man har i kassan.
    Roy; ”Björklöven hade aldrig gått upp 2012-2013 utan Jon Palmebjörk. Björklöven hade aldrig klarat sig kvar i Hockeyallsvenskan 2013-2014 utan Jon” Jon har gjort mycket bra för Löven men tycker du att det är okej att man får spela på gamla meriter, kanske vi ska plocka in mina ungdoms idoler Bengt Löfgren, ”tjappe” mfl då lyfter vi ? Sanningen är att Jon inte har levererat sedan incidenten på gymmet förra säsongen, och han HAR fått chansen i höst men inte visat varken vilja eller förmåga.
    Kjell; Att Jon skulle vara en Trotter kopia är ju bara patetisk, Jon har aldrig haft den blicken som Trotter har, sedan har han mattats av sedan han kom till Löven om det beror på fotskada eller annat det har jag ingen aning om.
    ”Ni har, eller hade, en spelide som bevisligen INTE fungerar i varumärket Björklöven” Spelidéer är inget man anpassar till varu / klubbmärken, det gör man till spelartruppen och det tror jag att varken du eller jag eller andra som skriver kommentarer har kunskap om, då hade vi nog livnärt oss som tränare allihopa.
    ”hur faan tänkte du när du skulle ändra en förenings hela tradition och spelsätt på EN ynka försäsong?” Vilken tradition och spelsätt ???? Det är väl det som är en del av Björklöven problem att varje gång det kommer nya tränare så finns det risk att det ska spelas hockey på annat sätt än tidigare. Det är just därför t.ex Modo inte får ihop det, byter tränare ofta och har ingen spelidé från föreningen. Nej jag är övertygad att man måste göra som många t.ex det svart / gula laget som inte finns, där föreningen bestämt hur man vill att hockey ska spelas och det gäller från ungdoms lag och uppåt OAVSETT om vad tränarna heter.
    Jag tror att det bästa vi kan göra i nuvarande situation är att samlas på hallen VARJE match och peppa laget för dom kan fortfarande vända detta till att bli en riktigt bra säsong till slut. Men det är lite typiskt Umeå bor att vara medgångssupportrar, förra hösten så skulle W & W skickas iväg råresultaten gick emot och under våren så var dom gudar…. UFC / UIK hade grymt med publik då dom var i ropet, men nu är det inte många som bryr sig, men det är en enkel ekvation går vi inte på matcher så blir ekonomin sämre och klubbarna får svårare att få sponsorer och kapital till bra spelar trupper och att vara professionella i övrigt.
    Nej slut upp runt våra Umeå lag och tyvärr så är tillhör det det förgångna att det ska vara grannens grabb / tjej som är fostrad i klubben som lirar för att dom är fostrad i klubben. Men jag håller med om att det var bättre förr 😉

    Svar
    • 11 december, 2015 kl. 23:33
      Permalink

      Jon har ju inte ens fyllt 31. Ska du jämföra honom med hockeypensionärer?

      Ge honom en chans!
      Inte 2-3 minuter i en 4-:e lina.
      Det är ju ganska klart att TJ inte vill ha Palmebjörk kvar utan motivering.

      Men det är ju klart att hjärta är värdelöst i dagens Björklöven.

      Vi kanske kan lägga ett bud på hela TAIF och ge dom en löventröja och sparka hela gänget som är lövenspelarna nu. Då spar vi mer än halva budget. Det riktiga Björklöven enligt dig??

      Svar
      • 11 december, 2015 kl. 23:50
        Permalink

        Vi är nya växjö =((

        Svar
      • 12 december, 2015 kl. 00:57
        Permalink

        Han har fått många chanser, fram till i 28 oktober spelade han i förda andra femman varje match han var med, så säg inte att han inte fått chanser.

        Svar
    • 12 december, 2015 kl. 00:32
      Permalink

      OM du nu vet bättre så varför är läget som det är då?
      Ännu en målvakt som har inside.
      Verkar gå troll i målvakter.
      Tragiskt.

      Hålla på med härskarteknik och säga ”så här är det” är ju bara löjligt.
      Det kan du försöka på något annat ställer.
      Löven är misshandlat.

      Finns så många andra än Jon att sparka först och sedan ta diskutionen om hjärta och pengar.

      Svar
    • 12 december, 2015 kl. 01:33
      Permalink

      Mkt bra analys , håller med . Finns många tränarämnen på läktaren .

      Svar
    • 12 december, 2015 kl. 03:09
      Permalink

      Det var det dummaste jag hört. Punkt. Kolla fakta innan du uttalar dig. Du är förmodligen kim Karlsson fantast. Kolla poäng på kim förra säsongen och på jon förra säsongen och så jämför du hur många matcher de spela i producerande kedjor. Skönt för jon om detta stämmer. Älskar allt jon har gjort för klubben. Men uppenbarligen är inte det så som klubben känner för han. Aldrig mer kommer jag se en löven match.

      Svar
  • 11 december, 2015 kl. 22:39
    Permalink

    Tycker ni inta skriva sånt som kanske inte stämmer!!!
    Tänk efter före ni skriver istället!!
    Det blir så mycket skitsnack!

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 23:01
    Permalink

    Så jävla lågt av löven! Fan fattar dom inte bättre! Spelar ingen roll hur dålig han är just nu! Han he varit i en svacka! Likt mänga andra i laget! Inland tar det 35 omgångar att vakna, hans potential är ändå jävligt hög! Se på Trotter som är en tänkt stjärna! Han har lika lång väg till sin peak med hans mått att bevisa! Det behövs hjärta i laget, så är det bara! Klipper också säsongskortet nu! Skeppa ledningen omg! Besviken!

    Svar
  • 11 december, 2015 kl. 23:36
    Permalink

    Att det är en svunnen tid då ett lag hade spelare med ett hjärta för laget är ju bara BS, vi kan ju bara se till gul/svarta norrut som senaste 7-8 åren haft runt 10 spelare varje säsong som har klubbhjärta….tråkigt men sant så har det ju gått ganska bra.

    Svar
    • 12 december, 2015 kl. 01:03
      Permalink

      Det är definitivt inte bullshit, laget som inte finns har ju i princip inga egna produkter utan det är sådana killar som kommer dit till gymnasiet från bl.a Björklöven. Och det går jättebra att ha ”hjärta” för dom gul/svarta så länge det går bra och då dom ligger med i toppen men då det börjar gå sämre så är det som för dom flesta andra att det är pengen som styr. Spiralen neråt kommer även för dom var så säker, då får vi se hur det är med klubbhjärtat.

      Svar
  • 12 december, 2015 kl. 02:00
    Permalink

    Ärligt talat så förstår jag mig inte på personerna som försvarar detta med Jon. Hade Löven som lag gått bra, och Jon hade varit den enda dåliga, så hade jag kunnat förstå dessa individers inställning. Nu har inte Jon varit sämre än en majoritet av de övriga. Älskar man Löven, och har ett stort hjärta för klubben, så hamnar såklart spelare med stort Lövenhjärta i topp. Tjatet om att Jon inte har levererat som han ska stämmer såklart, men som sagt var så finns det flera andra som inte heller har gjort det. Med andra ord så lever han inte på gamla meriter, det finns helt enkelt andra som borde lämna före honom baserat på vad man uträttat. Alla riktiga lövensupportrar som jag känner tycker att detta har skötts dåligt, och det glädjer mig att många fortfarande tycker att klubbhjärta har en stor betydelse.

    Svar
    • 12 december, 2015 kl. 14:19
      Permalink

      Instämmer helt !

      Svar
  • 12 december, 2015 kl. 02:18
    Permalink

    Om man bortser från Jon är det så att resultat räknas även för dom mest inbitna . Innan den nye backen eller forwarden knappt har landat så är dom publikfavorit ! sen om dom kommer från Chicago eller Malmö spelar ingen roll ! Klubbkänsla idag är vld liten både för spelare och ledare , är resultat som räknas . Är mkt märkligt att när det går bra i stort sett inga kommentarer , när det däremot går emot finns det många som kan hockey .

    Svar
  • 12 december, 2015 kl. 07:59
    Permalink

    Skulle det kunna vara så att Lövens ekonomi är helt körd i botten och att man måste spara allt som det bara går. Alla uteblivna nyförvärv skulle kunna tyda på detta.

    Svar
    • 12 december, 2015 kl. 10:41
      Permalink

      Nej det tror jag inte.. detta luktar panik lång väg av Dalle.. han ser att han har As sämsta backsida och måste göra något åt det.
      Hade önskat att Jon hade fått samma förtroende och chanser som edblom och sheel helt ofattbart.

      Svar
  • 12 december, 2015 kl. 12:15
    Permalink

    TJ hade när han tog SM-guld med Brynäs ett lag som spelade av sig självt (silvferberg o co). När de försvann hade han inte kunnandet att leda laget vidare. Brist på tränarkompetens helt enkelt. Därför fick han gå. Tycker mig se den bristen lysa igenom nu också, nu när han leder löven. Han måtte ha varit billig att få.

    Svar
  • 12 december, 2015 kl. 12:29
    Permalink

    Ca: 100000 /mån med sociala avgifter

    Svar
  • 12 december, 2015 kl. 13:53
    Permalink

    Tror att det handlar om ekonomi.det finns gott om forwards just nu i truppen.
    Lite sämre ställt på backsidan.Beslutet att skicka Banwell tror jag har att göra med Palmes
    utlåning.ska dom ha in en eller två klassbackar,så behövs det frigöras pengar.
    Tror att dom får ut mest deg av att låna ut Palme,till skillnad från t ex Maegaard.
    Tror att utlåningen har varit på gång en längre tid.Dalle och TJ kan ju omöjligt missat det miserabla
    försvarsspelet som varit.
    Sedan kan man ju alltid diskutera hur det har skötts.
    Men när man inte har full insyn,så blir det ju inget annat än spekulationer…..

    Svar
    • 12 december, 2015 kl. 15:59
      Permalink

      Grejen är ju att det inte ens är säkert att det kommer någon ny back överhuvudtaget. Är Wikström på G snart så tror jag ärligt talat inte att det kommer någon ny back, och än mindre någon klassback.

      Svar
  • 12 december, 2015 kl. 21:37
    Permalink

    Ny tränare borde sökas me ljus o lykta !

    Svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: