Green Devils uttalande om säsongen

Visserligen seger i lördags uppe i Haparanda mot Asplöven och oavsett ifall vi på nåt mirakulöst sätt skulle kunna nå slutspel pekar det mest på att säsongen är över den sista februari.Megazone

Johan Löf / AXELLÖF

Supporterklubben Green Devils har lämnat ett uttalande Arkivfoto:AXELLÖF

För att spana in fler Lövenbilder från AXELLÖF, klicka HÄR.

* * *

Nu har då supporterklubben Green Devils uttalat sig om årets säsong på sin hemsida.

”Green Devils har valt att inte uttala sig kring Björklövens sportsliga resultat tidigare under säsongen, trots bristande sportsliga resultat och ett spel som varit under all kritik. Men med anledning av de senaste två matcherna, tabellplaceringen och nu senast vd:n Fredric Åkerbloms uppmärksammade insändarsvar i VK finner vi att ett uttalande från oss är nödvändigt.

Vi är av den bestämda uppfattningen att något måste hända. För tror verkligen spelartruppen och ledningen själva på ytterligare krismöten och omtag som en lösning på problemen? Något är uppenbarligen fel i årets Björklöven och ledningen måste göra vad som krävs för att få rätsida på situationen. En rannsakning i samtliga led från juniorverksamheten till A-laget, styrelsen, VD, sportchef, tränare borde vara på sin plats som visar vad de bär för ansvar och har för roll i denna misslyckade säsong. Tiden för prestige måste vara över i Björklöven.

Angående Green Devils agerande under säsongen ska sägas att vissa tycker det är bra medan andra tycker vi varit för tysta och osynliga. Vi har lagt fokus på att stötta laget och gjort oss hörda på Ladan istället för på sociala medier. Vi försöker alltid att företräda våra medlemmar på bästa sätt, en uppgift som inte alltid är enkel. Har du som medlem synpunkter eller vill ge konstruktiv kritik så kan du skriva på vårt medlemsforum, skicka i väg ett e-mail eller rycka tag i någon av oss från styrelsen på Ladan. Vår uppgift är att representera era åsikter samtidigt som vi enas i kärleken till Löven.

För evig, För alltid Björklöven

/Green Devils styrelse 2016-01-16”

Megazone* * *

Hur tänker du som läsare kring GD´s uttalande.. skriv gärna en kommentar då fältet som vanligt är fritt.

3 thoughts on “Green Devils uttalande om säsongen

• 18 januari, 2016 kl. 17:41
    Permalänk

Det är tur vi har sansat folk i supporterklubbens styrelse. Så riktar man kritik. Något som andra nättroll skulle ta och spana in innan man häver ur sig

• 18 januari, 2016 kl. 18:15
    Permalänk

En av anledningen till att jag är stolt över Löven är att vi i grund och botten har en positiv supporterkultur. Saklig kritik istället för bara massa hot och personangrepp som så många idioter håller på med! Stolt Lövare!

• 19 januari, 2016 kl. 14:27
      Permalänk

Ni har verkligen toppensupportrar. Matcherna mot Löven i Himpan vill man absolut inte missa bland annat på grund av att det då är fart på bortastå. Att stötta sitt lag är det viktigaste man som supporter kan göra speciellt i motgång då det behövs än mer. Läste en artikel om VIK´s kräftgång där Lida betonade vikten av att slussa upp egna juniorer till A-lag. Det är nog nyckeln om man långsiktigt ska lyckas förutsatt att man har en tillräckligt bra juniorverksamhet. Det finns för många ”legoknektar” som inte har något hjärta för klubben de spelar i tror jag.
      Kämpa på så ses vi i kvalet i vår.
      Vita Hästen supporter med hjärta för Löven